• Inicio
  • A Mostra
  • Novas
  • Cristina Samaniego: "O actor debe baixar os seus pensamentos ao corpo e convertelos en accións"

Cristina Samaniego: "O actor debe baixar os seus pensamentos ao corpo e convertelos en accións"

  • Clara Castilla

Cristina Samaniego é un torrente de vitalidade. Un xute de enerxía verbal que anima a emprender novas aventuras e a perder calquera tipo de complexo. Actriz, pedagoga e directora teatral, Samaniego ten formación académica suficiente como para ser unha gran mestra. Titulada Superior pola Real Escola Superior de Arte Dramática de Madrid, R.E.S.A.D. e Diplomada en Xeografía e Historia pola Universidade de Cantabria, en 1990 comeza unha ardua investigación sobre linguaxe escénica e pedagoxía teatral.

Entre o 6 e o 9 de xullo, esta artista polifacética estará en Cangas impartindo o obradoiro ‘Facer visible o invisible. Un camiño de creación’, unha inmersión no traballo de preparación do/a intérprete poñendo o foco no desenvolvemento da súa expresión física e vocal, a claridade das súas accións físicas e a creación de composicións individuais. A inscrición está aberta até o 23 de xuño. 

Samaniego é cofundadora do Laboratorio Internacional de Teatro T. N. T. (Sevilla), realizando unha intensa actividade actoral en festivais de países de todo o mundo como Brasil, Portugal, Cuba ou Australia. Simultaneamente desenvolve o seu propio proxecto de investigación sobre pedagoxía teatral dirixindo programas de formación de longa duración dentro do laboratorio TNT e expondo diversos enfoques intensivos sobre o estudo da Dramaturxia do Movemento, o Training Psicofísico e Vogal do actor e a Expresión Verbal noutros centros públicos e privados de dentro e fóra de España.

Por que o título ‘Facer visible o invisible’?

Normalmente, nos obradoiros de poucas horas e días ensínanse ferramentas básicas de training ou pequenas montaxes e sempre ven as cousas da mesma maneira, sen ter a oportunidade de pormenorizar en aspectos que son interesantes e importantes. Con este taller, fun a algo que creo que é esencial. Despois de 25 anos impartindo obradoiros, comprobei a necesidade de profundar máis. De descubrir as intencións que hai ocultas detrás dos sons e das palabras. Armar as intencións desde dentro.

E iso como se consegue?

O actor ten que sentir as cousas vívidamente. Usar palaras que xa veñan cargadas de intención e emotividade. E o mesmo coas accións. O corpo só se move en función do que dis. Unicamente experimenta cando o que sentes baixa da túa mente. O noso corpo móvese en función de como falas, igual que pasa na vida real. E vai depender do que queremos conseguir. De se pretendemos enganar, engatusar ou convencer. E, dependendo diso, cambia todo. O ton e a inflexión da nosa voz, o ritmo, … Todo parte de dentro. É un traballo holístico de dentro cara a fóra.

Como empezou a túa paixón pola investigación de técnicas actorais?

Eu son un pouco rara. Empecei a investigar sobre as ferramentas do actor moi nova, con apenas 20 anos. Sempre me interesou moito a aprendizaxe e o método Stanislavski era o máis común. Pero todo cambiou para min cando coñecín os ensinos de Jerzy Grotowski, que transmitía un concepto máis místico. El profundou moito nas ferramentas e en como se traballa cos actores en oriente, con técnicas e cun traballo que converte ao neno nun ser capaz de dominar o seu corpo e a súa voz a un nivel incrible. Non se forman actores, senón mestres. E a mestría é o que quere ver o público.

Esa forma de adestramento non é unha técnica demasiado común, verdade?

Grotowski quedou fascinado pola cultura oriental e a súa forma de entender o traballo actoral. Extraeu dalí moitos coñecementos que trouxo a Europa creando unha forma de adestramento integral. Todo nun todo orgánico. Eu lin isto e vinculeime aos laboratorios de investigación. É algo incrible porque hai mestres das artes escénicas de todo o mundo e estúdanse as ferramentas do uso de corpo e da voz en situación de actuación. Trátase de transmitir principios básicos que están en calquera proxecto e despois desenvólvense escenicamente en cada obra.

Ao falar do traballo actoral, parece que sempre o vinculamos a un traballo intelectual. Pero o traballo físico ata que punto é importante?

Absolutamente primordial. Cando te sentas como público nunha obra, ti ves como se moven os actores e actrices. Se estás a ver a representación de ‘Tío Vania’, ves ao actor que interpreta ao protagonista. Aínda que non fala, está a se mover polo escenario e iso transmítenos moitas cousas. Se ti, como espectador, notas algo xa entraches na obra antes de que sobre o escenario se abrise a boca.

A forma de camiñar se estou ofendido, se teño medo, se aborrezco a esa persoa que teño que conquistar... Cando un actor empeza na profesión case sempre pasa o mesmo. Ten o papel na mente e empeza a facer espaventos. Pero iso non funciona porque na vida real non é así. Hai que baixar os teus pensamentos ao teu corpo e convertelos en accións. As accións son movemento. Peso, espazo e tempo. Por moito talento que teñas, sempre tes que educar as túas accións.

É difícil educar o teu corpo?

Cun bo entramiento aprendes a coñecer o teu corpo. Eu podo seguir ensinando hoxe en día e case facendo os mesmos exercicios que ao principio porque coido o meu corpo. A miña voz ten agora máis graves e agudos que cando era máis nova. Antes a miña voz saía a pleno pulmón e agora gañei en resonancia. Aprendín a saber como facer mellor as cousas. Iso é técnica, experiencia e comprensión. Hai que traballalo.

Estiveches algunha vez en Cangas?

Nunca e teño moitas ganas de ir. Coñezo Galicia e teño aí moita familia por parte de nai e pai. Sempre que fun, sentinme como na casa, coma se pertencese a ese lugar.

E da Mostra oíras falar?

Oíra falar dela e estou encantada de poder participar este ano. Seguro que será unha experiencia incrible.

Contacta coa MITCFC

Auditorio Municipal de Cangas
Avenida de Lugo, 36940 Cangas, Pontevedra

Tel.: +34 986 30 41 08
Descargar información como: vCard

Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.
© MITCFC. Todos os dereitos reservados.
Deseño: Diego Seixo.
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.