'Sobre o extravío ou a arte de perderse', a crónica

  • Ana Abad de Larriva
  • Críticas

A sala de exposicións do Auditorio albergou dentro da MITCFC a estrea absoluta da nova peza producida por Furia Sotelo, plataforma que acolle os proxectos escénicos da bailarina e coreógrafa Nuria Sotelo. Neste traballo postespectacular, titulado 'Sobre o extravío ou a arte de perderse', Ana Vallés asina a dirección e a autoría, mentres que Nuria actúa como intérprete. Trátase dunha proposta de carácter performativo, que combina diferentes linguaxes, entre as que destacan as artes do movemento e a manipulación de obxectos. Unha muller, que semella levar enriba o peso dunha viaxe, dun disfrace, dun rol, chega a unha sala
aparentemente coñecida para ela, e, desposuíndose ou ordenando parte da carga que trae, comeza a habitar e explorar o lugar, partindo do coñecido para atopar outras posibilidades.

Esa muller tamén fala ao público da súa busca, e, aínda que menciona que non quere que o que di soe artificial ou construído, detéctase precisamente unha certa artificiosidade na emisión do texto; mesmo que apela á persoa espectadora, o xeito dilatado en que é dito evoca unha dúbida continua, sostén a fluidez e xera unha distancia. En contraste, nas accións de movemento que desenvolve Nuria, a pesar de estar estudadas e deseñadas, e teren a duración medida, a pose controlada, hai a naturalidade do diálogo real que provoca o propio movemento e a propia relación cos obxectos na procura dese equilibro. As accións decorren e
nelas o seu corpo fala; un corpo adestrado, un corpo curtido, un corpo dunha bela elocuencia, dende a súa plasticidade. Envólveo todo o diálogo físico coa luz das lámpadas, sublimado pola música, no cromatismo de sangue suave que baña por momentos a escena, sen quitar a frialdade e a sensación de soidade e decadencia, mesmo nos momentos de maior intensidade física, especialmente cara ao remate da peza, cando Nuria baila e despraza o mobiliario, deconstruíndo o espazo.

O texto faise máis próximo cando acontece algo inesperado que rompe a convención e xorde a espontaneidade ou se xeran ambigüidades, ou a intérprete mira directamente aos ollos do público. Nel hai citas e reflexións filosóficas que nos conectan cos conceptos de busca, de perda (e de perderse) e de retirada, e con como cultivar a arte de descamiñarse para atopar novas rutas e de deterse para descubrir novos impulsos, tanto na arte como na vida.

Na proposta hai moitos elementos plásticos recoñecibles do universo escénico de Ana Vallés. Na retina quedan as estampas escultóricas, a propia poética dos obxectos escollidos e os usos que Nuria fai deles, xerando novas imaxes. Trátase, pois, dunha proposta íntima, plástica, para ver sen présas e deterse nos detalles de cada movemento e acción, en cada coreografía da luz, que o público aplaudiu na súa saída ao mundo.

Lugar e data: Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas. Sala de exposicións do Auditorio Municipal Xosé Manuel Pazos Varela, 28 de xuño de 2024.

Contacta coa MITCFC

Auditorio Municipal de Cangas
Avenida de Lugo, 36940 Cangas, Pontevedra

Tel.: +34 986 30 41 08
Descargar información como: vCard

Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.
© MITCFC. Todos os dereitos reservados.
Deseño: Diego Seixo.