[CRÓNICA] 'Montagem'

Alguén dicía que facerse adulta era recoñecer que nunca máis pasaría un día sen ter a sensación de que todo se estaba escapando das nosas mans, de que mantemos o equilibrio adiando esferas a lugares de equilibrio condenado ao fracaso mentres termamos do que temos máis preto. Que non paramos endexamais. Que non temos tantas mans para tantos atafegos. Que a romaría rematou co día pero aquí, as que quedamos a recoller e fregar, temos aínda unha cantidade de louza por lavar inconmensurable e cando rematamos o labor, aínda chega outro balde coas copas do licor e os minúsculos pratos de postre onde se presionou coa xema dos dedos contra o azucre que perderon as derradeiras rosquillas da cesta da mamá.

Assircópatas falan do circo coma falan da vida, falan do vermello e o branco na alegoría aos espectáculos que de pequenas ollabamos (e de non tan pequenas que para algo aínda mantemos os deuvedés e mais filmin) en branco e negro. Falan da música que fixo agromar sentimentos complexos nas nosas consciencias: aquela tan viva de Rafaella Carrá, que foi tendencia na infancia, pasou por ser brincadeira hortera na adolescencia e acabou por protagonizar todas as festas desde a universidade; aquela tan cañí que foi sinónimo de non poder empregar a televisión nas tardes de sábado de chuvia e ter que se refuxiar na lectura, no funambulismo da pintura cos auriculares enchufados ao aparello de música e o volume moi alto, facendo que Morrisey deitase sentenzas de amor e morte nos beizos de Florinda Chico e unha Carmen Sevilla coa cintura máis fina que Mina Harker. 

A proposta lembra a aqueles sketches de Buster Keaton que nos parecerían marabillosos pero aos que lle botaríamos en falta a cor das pantallas en cinemascope, para despois aprender que o mundo en branco e negro ten moitos máis matices e moitísima máis beleza. Desde o clown e o circo, encetan unha historia de rebelión e de personaxes que, no fondo, non queren ser heroes, pero vense obrigados a selo polas circunstancias. E as devanditas circumstancias acaban pasando pola “cancelación” da obra programada, evento que fai que as espectadoras finxamos decepción, pois daquela xa quixemos entrar no xogo. Eles, que saben da narrativa, toman a iniciativa e loitan a través desta linguaxe escénica para demostrarnos quen pode acadar máis facendo menos, quen leva toda a boa sorte do azar, quen artella os mellores plans de vinganza, quen, por moito que o tente, non ten a agudeza de acometer un acto de reivindicación que saia a dereitas… Amósannos que facer malabares con tres bólas parece doado, que facelo con cinco bólas e catro mans nunha coreografía desas que fai sorrir ate ao tipo máis duro, dos máis duros deste lado do Pontillón é unha afouteza de complicidade íntima coas espectadoras. Amósannos que beber un grolo de viño ten as súas dificultades e que os efectos do alcol agudizan a maldade do espíritu. Amósannos que os diábolos poden ser armas e poden ser instrumentos de danza e beleza, de extrema dificultade e harmonía, de propiedades máxicas capaces de desafiar as leis da física ante a vontade de quen os guía coas mans.

Assircópatas recuperan a figura do transistor, lembramos e explicamos, mentres as sintonaís musicas se alternan con alegatos a favor da vida da comunidade, en contra dese encapsulamento das mentes dentro da máquina artellada por un capitalismo imparábel. Disco dos setenta e pasodobles dos setenta, os medios transformados para transformar a mensaxe e un último acto de anarquía na escena final despois dun número de mazas afouto e espectacular: a nosa identidade non vén determinada polo lugar que nos deron, nós somos donas do cambio a prol da xustiza social e da camaradería, independentemente de quen fósemos no pasado. Por moi ruíns que fosen os nosos plans e desatinadas as nosas accións, sempre hai vontade de redención.

Elas son máis optimistas ca min, pero cada vez que as lembro sementan esperanza.

Contacta coa MITCFC

Auditorio Municipal de Cangas
Avenida de Lugo, 36940 Cangas, Pontevedra

Tel.: +34 986 30 41 08
Descargar información como: vCard

Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.
© MITCFC. Todos os dereitos reservados.
Deseño: Diego Seixo.